DigiBlog

Alles over efficiënt digitaal werken

Informatiemanagement anno nu GDPR & HR: De do’s en dont’s voor recruitment.

Informatiemanagement anno nu

GDPR & HR: De do’s en dont’s

voor recruitment.

Hoe zorgt u ervoor dat het werken met en verwerken van digitale informatie op een veilige, controleerbare en gestructureerde manier gebeurd? En daarmee het informatiemanagement van de onderneming en de bedrijfsvoering worden ondersteund?   [...]

Als recruiter heb je dagelijks te maken met het verwerken van persoonsgegevens. Wat betekent de GDPR voor de werving en selectie van nieuwe mensen? Wat mag wel en wat mag niet?

Met deze do’s en dont’s maak je je recruitmentbeleid GDPR-proof.  [...]

Waarom is e-mailmanagement noodzakelijk?

Waarom is e-mailmanagement noodzakelijk?

De uitwisseling van documenten en informatie verloopt vaak via

e-mail. Het is prettig om een offerte, rapport, brief of presentatie even snel met een collega, zakenpartner, leverancier of klant te delen.  E-mail is efficiënt, snel, doorbreekt geografische grenzen, bespaart kosten en  [...]

Lees verder

4 tips bij het opstellen van algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden opstellen?

Deze 4 tips helpen u op weg!

Het hanteren van algemene voorwaarden is om meerdere redenen verstandig. Het schept duidelijkheid, voorkomt conflicten en dekt ondernemers-risico’s op bepaalde vlakken af omdat onderlinge rechten en plichten bekend zijn bij klant of zakenpartner.  [...]

Lees verder

GDPR & HR: Wat moet u weten over privacy op het werk

GDPR & HR: Wat moet u weten over privacy op het werk

Als werkgever bent u verplicht om naast de buitenwereld ook uw medewerkers te informeren over uw aangescherpte privacybeleid. Het is belangrijk dat zij hun rechten én plichten met betrekking tot de GDPR kennen en inzicht krijgen in de wijze waarop HR met hun persoonlijke gegevens omgaat..  [...]

Lees verder

Wat is en Document management systeem?

Wat is een document management systeem?

Alle informatie op het juiste moment bij de juiste persoon beschikbaar. Altijd en overal. Dat is waar document management om draait: het efficiënt inrichten en beheren van (digitale) documenten en informatie.  [...]

Lees verder

5 manieren waarop u de privacy van medewerkers automatiseert

5 manieren waarop u de privacy

van medewerkers automatiseert

De wet bescherming persoonsgegevens, GDPR, AVG: het internet staat er bol van maar wat betekent dit voor het verwerken van personeelsdossiers? En hoe kunt u dit nu het beste organiseren?  [...]

Lees verder

Dit zijn de trends en uitdagingen voor HR in 2018

Dit zijn de trends en uitdagingen

voor HR in 2018

Het vinden van het juiste personeel voor uw bedrijf zit soms niet mee. Want hoe bereikt u uw nieuwe medewerker? Dat een advertentie in de lokale media niet meer voldoende is, weet u al lang. Maar weet u ook dat maar liefst de helft van de werkzoekenden [...]

Lees verder

Orde in de chaos: zo centraliseert u uw bedrijfsinformatie

Orde in de chaos:

zo centraliseert u uw bedrijfsinformatie

In ieder bedrijf is het wel een keer voorgekomen: een cruciaal document dat op een belangrijk moment zoek was. Ongetwijfeld gaan uw gedachten nu terug naar een dergelijk voorval in uw bedrijf. Het bestandje kan dan klein geweest zijn, de gevolgen waren groot. [...]

Lees verder

Voorkom een overload: ga slim met informatie om!

Voorkom een overload:

ga slim met informatie om!

Een verminderd concentratievermogen, geïrriteerdheid, rusteloosheid, een aanslag op je creativiteit of zelfs een depressie of burn-out: het klinkt misschien als de afkickverschijnselen van een heftige verslaving. Maar het zijn stuk voor stuk de symptomen die te maken hebben met het moeten verwerken van te veel informatie. [...]

Lees verder

Faalkosten terugbrengen? Digitaliseer uw bedrijfsprocessen 

Faalkosten terugbrengen?

Digitaliseer uw bedrijfsprocessen

In uw bedrijf zullen er ongetwijfeld zo nu en dan extra kosten gemaakt moeten worden, te wijten aan een gemaakte fout.

Hoe mooi zou het zijn om deze fouten, en deze kosten, nooit meer te hebben! Is dat mogelijk? Het antwoord ligt in uw bedrijfsprocessen. [...]

Lees verder

Bedrijfsprocessen verbeteren: 5 tips voor het beste resultaat

Bedrijfsprocessen verbeteren:

5 tips voor het beste resultaat

Voor het verbeteren van bedrijfsprocessen zijn diverse aanpakken mogelijk. Welke aanpak wordt gehanteerd, hangt af van verschillende factoren, zoals: de aard van de beslissing om processen te optimaliseren, de bedrijfsgrootte en de organisatie-cultuur. Toch zijn er een aantal tips die in elke situatie gelden. Die tips willen we in dit blog graag aan u meegeven! [...]

Lees verder

Is het de investering waard? 7 concrete resultaten van een DMS.

Is het de investering waard?

7 concrete resultaten van een DMS.

Herkent u het gevoel van tijdverspilling en frustratie dat ontstaat wanneer u documenten niet kunt vinden? Op kantoor besteden medewerkers veel van hun kostbare tijd aan het zoeken, vinden en verwerken van informatie. Een Document Management Systeem (DMS) helpt u bij digitaal beheer van documenten die worden gebruikt binnen uw bedrijf. [...]

Lees verder

 

Home

Informatie

Blog

 

 

 

DigiOffice

software oplossing

van IDB Groep

IDB Groep

Vijzelmolenlaan 2

3447 GX Woerden

Nederland

 

T: +31 348 465500

W: www.idbgroep.nl

E: info@idbgroep.nl

logo IDB Groep Woerden

Copyright © IDB Groep

Disclaimer | Privacy en Cookie statement