De toegevoegde waarde van een Document Management Systeem voor de bouwsector
Bouwbedrijven krijgen met steeds meer informatie te maken. Bij ieder bouwproject ontstaan veel documenten, zoals tekeningen, offertes, contracten, planningen, prognoses, rapporten en certificaten. Het beheer ervan is een uitdaging, daarvoor zijn diverse software oplossingen beschikbaar. Zo gebruikt bijna ieder bouwbedrijf wel een ERP systeem om het logistieke proces, de projectbewaking en de financiële administratie te beheren. Veel ERP systemen beschikken over een DMS-module voor het beheren van (met name) projectdocumenten. En tóch kiezen steeds meer bedrijven er voor om náást hun ERP systeem ook een specialistische DMS applicatie te implementeren. Waarom is dit?
Een DMS naast je ERP waarom zou je?
De whitepaper geeft je antwoord op de volgende vragen:
- Wat is het verschil tussen een ERP en DMS?
- Waarom kiezen steeds meer bedrijven voor een specialistisch DMS?
- Waar stoppen de mogelijkheden van een ERP en gaat DigiOffice verder?
- Wat waren de belangrijkste argumenten van De Vries en Verburg?
- Hoe complex is het koppelen van beide oplossingen?
- En hoe arbeidsintensief is de implementatie?
Ook lees je in de whitepaper een aantal concrete voorbeelden van de wijze waarop DigiOffice in de praktijk wordt toegepast bij bouwbedrijven en hoe dit leidt tot flinke tijdswinst, voor élke gebruiker.
De ervaringen van bouwbedrijf De Vries en Verburg
De Vries en Verburg koos er voor DigiOffice te behouden, naast hun all-in-one ERP oplossing:
“Het spreekwoordelijke schaap met vijf poten bleek niet te bestaan. De standaard DMS-module in het ERP was niet toereikend voor wat we wensten.” Ton van der Spek, financieel directeur.