Integraties, delen en samenwerken

Integreer DigiOffice met je favoriete platforms en applicaties en je werkt overal met de meest actuele informatie. Zo werk je slimmer samen met collega’s, klanten, partners en leveranciers.

Integraties en koppelingen met DigiOffice Enterprise

Informatie over medewerkers, relaties en projecten gebruik je als organisatie vaak ook in andere systemen of applicaties. Zoals in informatiesystemen en processen voor HRM, CRM, ERP, projectmanagement, facturering et cetera. DigiOffice Enterprise beschikt standaard over koppelingen met onder meer Microsoft Active Directory, Azure Active Directory, SharePoint en ValidSign.

DigiOffice koppelt via webservices en specifieke interfaces met andere applicaties voor het veilig uitwisselen en/of synchroniseren van de gewenste informatie. Hiermee voorkom je dubbele invoer van informatie en zorg je ervoor dat al je verschillende systemen
de juiste informatie bevatten.

Samenwerken aan succes

Persoonlijk en dichtbij
Snelle hulp bij vragen en meldingen, bij DigiOffice zijn de lijnen kort.

Samen sterker Jouw digitale werkomgeving: vandaag samenwerken aan de uitdagingen van morgen.

Software van eigen bodem In eigen huis ontwikkeld, voor en in samenwerking met klanten.

Samenwerken en delen met DigiOffice Enterprise:

Of je je nu bevindt in Microsoft SharePoint, Microsoft Teams of in DigiOffice: je wilt in elk platform beschikken over dezelfde mogelijkheden, óók als je een externe gebruiker bent. Dat wil zeggen: toegang tot dezelfde informatie, makkelijker zoeken, sneller vinden én samenwerken in de meest actuele versie. Maar ook workflows en notificaties toepassen en veilig werken en delen dankzij beveiligingsregels.

Microsoft SharePoint

Microsoft Teams

DigiOffice Extranet

Microsoft SharePoint

Wie samenwerken zegt, zegt Microsoft SharePoint. Sinds het platform online beschikbaar is en samenwerkt met Microsoft 365 zijn de mogelijkheden enorm toegenomen. Je hebt altijd toegang tot je documenten in SharePoint, OneDrive en Teams, vanaf elk apparaat (met internet) en je deelt je documenten makkelijk met externen.
En tóch kan werken in SharePoint veel efficiënter. Naarmate het aantal gebruikers en de hoeveelheid informatie toeneemt, ontstaan er uitdagingen bij het maken, beheren en delen van documenten. Een integratie met DigiOffice Enterprise biedt uitkomst:

 

  • Doordat metadata bij registratie wordt vastgelegd, hoe je niet bij elk document stil te staan hoe je het opslaat. Dat komt omdat je kunt werken met automatische regels voor opslag en beveiliging;
  • Via een dynamische opslagprofiel maakt DigiOffice sites, bibliotheken en mappen automatisch aan in SharePoint. Inclusief de benodigde kolommen in de bibliotheken voor het koppelen van metadata zoals afdeling, project, gebruiker, relatie, documentsoort, dossier et cetera.
  • Informatie over een project, de projectmedewerkers en projectcontactpersonen synchroniseert DigiOffice automatisch naar de SharePoint site. Eén centrale bron en overal beschikbaar.
  • Documenten kun je vanuit een SharePoint site automatisch en met de gewenste metadata registreren in DigiOffice Enterprise.

Microsoft Teams

Het vrije karakter van Microsoft Teams combineert uitstekend met de gestructureerde document management functies van DigiOffice Enterprise. Een Team is namelijk gekoppeld aan een SharePoint site, die DigiOffice kan gebruiken voor de opslag van documenten. Zo krijg je die informatie ook beschikbaar in Teams. En andersom kun je documenten ook vanuit Teams automatisch registreren in DigiOffice. Daarnaast kun je Teams personaliseren door informatie als tabblad op te nemen; handig als je bijvoorbeeld elke dag aan een bepaald project werkt. Denk hierbij aan dossiers, klantensites, projecten of vergadersites.

DigiOffice Extranet

Voor het eenvoudig en veilig delen van in DigiOffice geregistreerde documenten met externen is er DigiOffice Extranet. Je kunt stakeholders als klanten, leveranciers, partners et cetera betrekken in werkstromen, ze taken toewijzen en notificaties sturen via DigiOffice Extranet.

De belangrijkste functies zijn:

  • Geregistreerde documenten delen zoals e-mails, contracten, tekeningen, facturen, verslagen en dergelijke;
  • Stakeholders documenten laten uploaden voor registratie in DigiOffice;
  • Wijzigingen en mutaties in relatiegegevens, contactpersonen, certificaten laten doorgeven;
  • Werkstromen voor goedkeuring, review of ondertekening inzetten.

Informatieuitwisseling optimaliseren met DigiOffice Enterprise

DigiOffice Enterprise is één systeem voor het efficiënt digitaliseren en optimaliseren van alle werk-, bedrijfs-, document- en informatieprocessen van jouw organisatie. In welk platform je je ook bevindt, dankzij DigiOffice Enterprise werk je overal met dezelfde actuele informatie. Zo werk je veilig en efficiënt samen met collega’s, klanten, partners en leveranciers.

Dit zeggen onze klanten:

Technische verdieping integraties DigiOffice Enterprise

In onderstaande technische verdieping vind je een selectie van mogelijke integraties met DigiOffice Enterprise. Staat jouw applicatie er niet bij en ben je benieuwd of er al een koppeling bestaat? Neem dan even contact met ons op. Hieronder lees je meer over:

Integratie met Microsoft Teams

De combinatie DigiOffice, Microsoft Teams en Azure AD authenticatie zorgt ervoor dat je je via Single Sign-on vanuit Teams kunt aanmelden in DigiOffice. In Microsoft Teams kun je tabbladen instellen voor het tonen van specifieke informatie uit DigiOffice. Ook kun je met stakeholders samenwerken aan documenten of deze met hen delen, dit doe je via een uitnodiging via de standaard Microsoft methode. Via het instellen van rechten geeft DigiOffice een gast account dan toegang tot die specifieke documenten.

Integratie SharePoint Online projectportalen

De integratie SharePoint Online en DigiOffice zorgt ervoor dat DigiOffice de geregistreerde documenten in de SharePoint Online projectportalen opslaat en beveiligt. Vaak wil je dat externen ook toegang hebben tot die documenten, om samen te werken of uit te wisselen. Ook in deze situatie nodig je hen hiervoor uit via de standaard Microsoft methode voor delen. Via het instellen van rechten geeft DigiOffice een gast account dan toegang tot die specifieke documenten.

DigiOffice DMS app

Met de DigiOffice DMS App heb je de vrijheid om online snel en gemak- kelijk documenttaken af te handelen. De DigiOffice DMS App maakt hiervoor verbinding met de eigen DigiOffice omgeving en geeft direct toegang tot jouw openstaande documenttaken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het goed- of afkeuren van inkoopfacturen en het lezen, controleren en geven van feedback op documenten.

DigiOffice voor Office add-ins

De combinatie DigiOffice en Azure AD authenticatie zorgt ervoor dat je je via Single Sign-on vanaf elke plek met een internetverbinding veilig kunt aanmelden in DigiOffice. De DigiOffice voor Office add-ins kun je hierdoor zowel binnen de omgeving van je eigen organisatie gebruiken als daarbuiten. Na succesvolle aanmelding is de koppeling met DigiOffice in de Office applicaties beschikbaar en kun je de DigiOffice opties voor Word, Outlook, PowerPoint en Excel gebruiken.

DigiOffice voor SharePoint add-in

Met de DigiOffice voor SharePoint add-in kun je vanaf SharePoint biblio- theken documenten – met de gewenste metadata – registreren in DigiOf- fice. Dit kan volledig automatisch door documenten naar een speciale webpart te slepen. Opslag en beveiliging van geregistreerde documenten gebeurt volgens vooraf ingestelde regels ook automatisch.

Integratie met 4PS Construct

De koppeling tussen 4PS Construct en DigiOffice zorgt ervoor dat je gegevens voor relaties, personen, contactpersonen, bedrijven, leveran- ciers, opdrachtgevers en medewerkers op één plek invoert, controleert en beheert. Daarbij geef je bij de inrichting aan welk systeem voor welk onderdeel leidend is. Ook kun je gegevens als projecten en bouwnummers uitwisselen. Primaire bedrijfsprocessen leg je in 4PS Construct vast. DigigOffice zorgt voor de aanmaak, registratie, mutering en vastlegging van documenten en ondersteunende processen. DigiOffice kan deze do- cumenten vervolgens ontsluiten naar applicaties als Ed Controls, 12Build en/of samenwerkingsportalen.

Integratie met Relatics

Gebruikt jouw organisatie de applicatie Relatics? Integratie met DigiOffice zorgt ervoor dat je via een API projecten en documenten vanuit Relatics op kunt halen in DigiOffice. Ook kun je entiteiten vanuit Relatics overbrengen (repliceren) naar DigiOffice. Zoals bijvoorbeeld een SBS (System Breakdown Structure), een WBS (Work Breakdown Structure) en Activiteiten. Hiermee hoef je informatie niet dubbel in te voeren of aan te maken.

Integratie met Visma Solidbricks

Met de koppeling tussen Visma Solidbricks en DigiOffice wissel je gegevens voor relaties, bedrijven, leveranciers, opdrachtgevers, kopers
en projecten uit. Daarbij geef je aan welk systeem voor welk onderdeel leidend is en worden de gegevens gesynchroniseerd. Ook informatie als bouwblokken, bouwnummers, werkorders et cetera kun je via de koppe- ling laten uitwisselen. Door de koppeling kun je optimaal gebruik maken van de opties van DigiOffice. Denk hierbij aan het genereren, opstellen, vastleggen, verzenden en digitaal ondertekenen van bijvoorbeeld opdrachtbrieven, aanmaningen en verkoopfacturen. Hiervoor wordt de DocumentGenerator API ingezet.

Integratie met AFAS

De koppeling tussen AFAS en DigiOffice zorgt voor een vlotte afhandeling van projectadministratie, dossiervorming en offertetrajecten. Gegevens van Projecten, relaties en contactpersonen haalt DigiOffice via een API met AFAS regelmatig op. Nieuwe contactpersonen die je in DigiOffice aanmaakt, worden via de API toegevoegd aan de bestaande relatie in AFAS.

Integratie met ValidSign

Documenten rechtsgeldig én laagdrempelig digitaal laten ondertekenen; dat kan met de integratie tussen DigiOffice en ValidSign. Vooraf aan de digitale ondertekening slaat DigiOffice het document op en bevriest het na versturing. Digitale ondertekening gebeurt op de servers van ValidSign. Een digitale handtekening bestaat hierbij uit elektronische gegevens die zijn vastgehecht aan het document. Heeft iedereen ondertekend? Dan haalt DigiOffice het getekende document automatisch op bij ValidSign en koppelt deze aan het originele document als ‘Getekend exemplaar’.

Integratie met Company.info

Dankzij de Company.info koppeling met DigiOffice weet je snel met wie je zaken doet. En ben je snel op de hoogte als er iets verandert in de KvK-gegevens bij jouw relatie. Door relaties via de koppeling toe te voegen aan DigiOffice, staan ze in Company.info automatisch op een zogenaamde ‘watchlist’. Regelmatige digitale uitvraag door DigiOffice van wijzigingen in die watchlist maakt dat DigiOffice deze wijzigingen ook direct doorvoert.

Integratie met Ed Controls

Met de integratie DigiOffice en Ed Controls maak je projectdocumenten zoals tekeningen beschikbaar op locatie. Dit om kwaliteit en veiligheid van het bouwproces te bewaken en vast te leggen. Van start tot oplevering tot aan onderhoud. Ed Controls controleert op periodieke basis via de API van DigiOffice of er nog bestanden zijn aangepast en werkt deze dan bij in Ed Controls.

Integratie met Visma Pinkweb

De integratie Visma PinkWeb en DigiOffice verzorgt de synchronisatie van relaties, personen en gebruikers van DigiOffice naar de Visma PinkWeb portal ClientOnline en viceversa. Via de API stelt DigiOffice documenten via een live koppeling beschikbaar aan de betreffende klant in ClientOnline. Visma PinkWeb wisselt bovendien goedgekeurde en geüploade documenten weer uit met DigiOffice die ze koppelt aan het juiste klantdossier en de juiste behandelaar.

Contact opnemen met DigiOffice

Heb je een vraag of wil je een adviseur spreken?
Laat dan hieronder een bericht achter of bel naar 0348 – 46 55 00